kaktusmuffin

Mitt i livet.

Eragon

Kategori: Allmänt

Eragon var en mycket speciell hund. Det var inte alls meningen att han skulle komma till oss från början.
Frasse satte avtryck & vi diskuterade att köpa ytterligare en Flat 2011 & kontaktade Frasses uppfödare som förmedlade oss vidare & vi bokade en hanvalp från Eragons uppfödare. Det var där jag träffade Eragon som då skulle omplaceras & "det blev kärlek vid första ögonkastet"... Han följde med hem för att se om det fungerade hos oss & han blev kort & gott kvar! Valp var bokad efter samma tik som är mor till Eragon med en av mina favorithanar så jag var med vid parning & längtade så. Tyvärr visade det sig att det inte blev några valpar då men vi hade ändå Frasse, Eragon & gamle Hero. Eragon valde mig, han var som ett plåster & ville alltid vara med.
Jag sa ofta att han hade passat som en servicehund, han var underbar med människor & bland andra hundar.
Vi gick aldrig några lydnadskurser men han älskade att apportera & bollar var hans stora last.
En riktig knähund & hade han inte varit stor så hade han legat som en boa runt halsen.
Tyvärr fick även han somna in september 2014 pga sjukdom. Underbara knasiga hund!
 
 
 
Kommentera inlägget här: